15 april 2014

Arbetsprover

Jag nämnde tidigare att jag hade för avsikt att blogga oftare. Inte en gång varannan månad... Jag har dock en väldigt bra anledning till denna bloggtorka och det är arbetsprover. Alla som nån gång har gjort en ansöknings portfolio till en konstnärlig utbildning vet vad jag pratar om. Det tär en del på en. Det finns ständigt snurrandes i ditt huvud med undran om det är bra nog. 

Vad ska jag ha med? Hur ska det sitta? Hur ska jag formulera mig? Vilken färg ska det här ha? Förstår man mig om jag sätter den här och inte där? Varför har jag så lite plats!?

Jag har nu fått iväg årets arbetsprover och sitter och håller tummarna för att få komma på provdag då jag skall visa upp att jag kan sömnad och mönsterkonstruktion. Att jag är tillräckligt duktig för att gå på utbildningen. Vilket jag inte vet om jag är...

Men tja jag tänkte att jag kan visa vad jag har gjort:

Tillskärarakademin

Söker till Scenkostym historiska dräckter
4st A3 kartonger

Tidigare arbeten hela plagg

Tidigare arbeten detaljer

Obligatoriskt projekt. Skapa en kollektion utifrån begreppet Balans Obalans
Det blev en historisk cirkus för siamesiska tvillingar...

Illustrationer till kollektionen

Steneby

Söker Läder-Skinn-Päls, Textil och Form och design
5st 50x70cm kartonger

Självporträtt målat med yoghurt och pigment.
Kollektionen som jag gjorde till tillskärar ^

Min serie som jag har målat med te på. Min fairy door som jag gjorde i somras samt lånar kostymen som jag gjorde i höstas.

Klänning men screentryck. Pennfack till ProMarkers. Ryggsäck (som jag av någon anledning inte bloggat om...). Mina maskinstickade strumpbyxor samt ryggen på korsetten som jag hade på studentbalen.

Obligatorisk uppgift. Teckna av din frukost.
Jag fuskade och målade av en ^^'

Krokier


 Håll tummarna för mig :)


1 kommentar:

  1. Jag håller alla mina tummar för att du ska komma in! ^^

    / www.ithrenniel.blogg.se

    SvaraRadera