24 mars 2013

Sladdar

Nu skissas det på en sci fi kollektion i 5 eller 6 delar. Det har äntligen börjat flyta på lite och det är väll bra då jag inte har så lång tid på mig... 


<('-'<) Kollektionen ska vara inspirerad av den här bilden som                 jag gjorde 2011. Gillar konceptet med att man är                       inkopplad som en del av datorn med alla sladdar och att               alla är numrerade...

Försökte först att komma på lite olika yrken som kunde tänkas finnas i min sci fi värld och kom på typ hantverkare, läkare, militär etc. Men jag fick det inte att bli enhetligt riktigt och jag fick inte göra några klänningar. För jag är en person som tänker praktiskt, och det är det inte att ha klänning om du är tex hantverkare... Så nu blir det lite enklare lösare personer. Det är mycket sladdar, fina luvor och lite puffiga kjolar ^^


Skissar också på en klänning som ska vara inspirerad av Colleen Atwoods design av drottning Ravenna från "Snow White and the huntsmen". Tänkte göra en vardagsklänning baserad på Ravennas svarta klänning med fågel kranium på. Men det går inte så bra med den där vardags biten... Får fortsätta klura på det. Ska även sy upp den klänningen så det är något att se fram emot ^^



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar